Thursday 31 October 2013

ABOH

assalamu a'laikum wbt.. hai ya'll.. hehe... dah lama tak update blog.. tengok blog pun macam apa ntah... haha.. rindu nak menulis malam ni.. nak share dengan readers semua.. I supposed to spend time to study tonight.. hehe.. tapi curi masa sikit nak menulis.. tak patut.. korang jangan ikut aku keh..

semenjak dua menjak ni, I'm kinda not feeling well, having a fever and cold.. huhu.. pening pun ada jugak.. bila dah demam ni, teringat pulak kat arwah abah.. mase demam dialah yang tolong jaga aku.. dialah yang pesan dan paksa aku makan ubat.. sebab dia tahu, aku culas bila makan ubat..dialah yang pujuk aku supaya aku lebih sabar bila aku sakit.. dan bila aku tak sabar, aku tak tahu samada sakit aku jadi kafarah dosa atau tidak.. Allahu a'lam..

aku rindu nak bergurau dengan abah.. aku rindu nak dengar suara abah.. aku rindu nak dengar nyanyian abah.. semua pasal abah, aku rindu.. hatta suara kemarahan abah.. semuanya aku rindu.. dan aku tak jemu untuk ingat semua ini..

petang tadi, sebelum aku nak balik dari sekolah, aku dengar luahan dari seorang kawan.. dia dah tak ada ayah dari kecil.. dia kata dia jealous giler, kalau dengar kawan-kawan dia seronok bergurau dengan ayah masing-masing.. aku sedih giler bila aku dengar.. dari situ aku belajar yang walau macam mana teruk sekalipun bentuk musibah yang kita hadapi, ada yang lebih teruk dan lebih kurang bernasib baik dari kita.. aku besyukur kerana aku sempat merasai kasih sayang seorang abah.. aku bersyukur sangat.. 

betul la orang kata, kita akan menghargai seseorang itu apabila dia dah tak ada.. jadi jangan biarkan sebuah kehilangan menggantikan lafaz yang tersimpan.. hmm.. bersempena dengan imtihan niha'ie ni, aku nak wish untuk semua student yang sedang or bakal menghadapi exam.. struggle for the best and do well in your exams.. speacial untuk sahabat-sahabat form 6 SHAMS, moga dapat jawab exam dan dipermudahkan urusan dalam peperiksaan.. ameen...

No comments:

Post a Comment