Wednesday 11 December 2013

NIGHT FOR A BORED CHIKARU


Assalam..

Malam ini, kenangan tak habis-habis mengusik jiwa.. Jiwa yang kosong terasa terisi dengan 'flashback' kenangan sezaman bersama sahabat-sahabat seperjuangan.. Yang suka gembira sampai tak hengat dunia hinggalah yang duka lara nanges hingus-hingusan sampai meleleh.. Eww..

Kipas tiga bilah pada kuasa yang kelima menambahkan lagi kedinginan yang sedia menusuk hingga ke tulang.. Eh.. Tipu laa.. Tapi rasa sejuk tu ada la.. Rasa macam diselaputi salji pun ada.. Dalam mimpi.. Haah! Dream on! Tapi tidak sesunyi malam Sabtu, malam ini, penebar roti canai tegar menebar tepung roti yang berayun-ayun.. Ada yang memesan "kosong" satu! Telur satu pun ada.. Terliur tapi ukiran sabda nabi menasihati agar 1/3 untuk perut sahaja bagi makanan.. So, malam ni just minum air.. Hidangan sampingan, maybe roti Gardenia RM4.25 di Iwan Trading..

Di satu ruangan lain di dalam rumah, terlentang satu anak bujang alias lembut sedang berdengkur sambil menghadap ke arah television Disney.. Caiit!! Nak tidur tu tidur ajelah, tak payah nak package sekali bau angin yang meloyakan dan menyebabkan kesengsaraan abadi tuh! Tutup hidung.. Tak bernafas aku.. Please.. Please.. Please! Anybody? I need Prince Charming to do CPR for me.. Aceceh... Gatal ulat bulu.. 

Bismillah... Air sejuk milo dibawa ke mulut.. Hirup.. Hirup.. Terasa air sejuk beku mengalir melalui halkum yang tiada.. Bahasa mudahnya anak tekak je lah.. Organ itu untuk makhluk Adam sahaja meh... Aku si cantik Hawa~~ Geli hati.. Kembali ke dunia realiti.. Fokus pada blog yang dah berhabuk debu hama yang seni..

Still thinking what to write in this good night.. Not goodnight! Good night.. Understand? Suara Pinocchio si boneka penipu hidung menjadi panjang itu kedengaran di ruangan si bujang tidur.. For sure, tepat pukul 9.30 malam nanti, akan beralih program ke Tv al-Hijrah.. 30 minutes Ustadz Don.. Kegemaran mak.. Rumah ini perlu juga suasana tarbiyah sekali-sekala.. Bukan 24/7 dihiasi dengan Metallica or Rock Glam dari program The Voice.. Atau sajian menjolok mata dari rancangan How Do I Look.. Err, angkara aku lah tuh.. Jadi pokok semalu.. Hik hik hik.. Tapi best rancangannya..

Si MukaBuku sudah muak ditatap.. Menanti post-post yang menarek dari sahabat mukabuku terchenta.. Tapi sudah malas menunggu... Muka double-jerk.. Last-last, post gambar "pulau batu putih" yang ada kat asrama.. Tunggu lagi respons kawan-kawan.. Ye la.. Takkan nak flashback sorang-sorang.. Tak syok la.. Ajak geng baru beshh!! Huhuhu...

Sudahlah mengarut time-time nih.. Tangan dah menjerit tanpa suara minta berhenti typing. Otak pulak dah malas nak fikir, apa line seterusnya.. Okay ukays.. Stop here.. He (brain) said! Adios~

No comments:

Post a Comment