Tuesday 26 November 2013

HUDUD

"Hudud? Tak payah buatlah.. Kesian kat pencuri.. Sepatutnya bagilah dia peluang untuk bekerja.."
"Hudud tak patut dilaksanakan di Malaysia yang berbilang agama dan kaum."
"Kesianla nanti semua orang kudung.."
"Kalau laksanakan hudud ni, bukannya menjadi pun..."

Assalamu a'laikum wbt.. Pada malam yang indah tapi seram serta membingitkan telinga dan menyerabutkan mata ini, aku ingin kongsikan certain pendapat orang-orang kebanyakan tentang perlaksanaan hudud... Antaranya adalah seperti berikut....

nak lagi......???

ini pula video yang semakin hangat diperkatakan.....


Allah... Sedih bila tengok orang-orang macam ini... Mempersendakan hukum Allah.... Sedih sangat bila orang Islam sendiri yang mempersoalkan hukum Allah... Ingatlah. tidak ada negara yang selamat kecuali ditegakkan, dilaksanakan hukum Allah.. Hukum ciptaan manusia langsung tidak membawa kemaslahatan untuk jangka masa yang panjang... Aku tidaklah terlalu arif untuk membincangkan soal yang aku kira bukan tahap aku.. Untuk membincangkan lebih lanjut lagi, aku harus kaji dan belajar sampai hadam dahulu.. Supaya aku tidak memberi informasi yang salah untuk kau orang...


Pengakhiran. Tahniah Brunei kerana telah melaksanakan hukum Allah.... *rasa macam nak duduk kat Brunei aje... macam besstt jeee* hehe.. Aku tinggalkan kau orang, jawapan dari 4 orang ternama ini.. Nilailah, mana betul mana salah... Hudud patut dijalankan di Malaysia!!!


tidak terangkah lagi??? Allahu Allah... Moga negara ini bebas daripada pemimpin-pemimpin yang jahil.. Moga pimpinan diterajui ulama... Ameen..

No comments:

Post a Comment