Monday 23 September 2013

MAAFKAN AKU :'(

hmmm.... dosa giler aku hari ni.. bukanlah bermaksud kelmarin aku baik macam malaikat, dop.. tapi rasa dosa hari ini lain macam~ sedihh ngat.. aku sedar memang salah aku.. sebab terlalu emotional... sebab terlalu baran... sebab terlalu ego... sebab terlalu merungut.. dengan keletihan dalam kebaikan yang aku buat.. kadang-kadang aku lupa yang rasa letih tu akan hilang sedangkan pahala membuat kebaikan tu akan kekal.. aku lupa! sungguh aku lupa.. tapi mujur ada dua orang sahabat ni beri peringatan ke aku... hmm.. sedih ngat mase ye wi nasihat.. siyess sedih.. mse tu baru aku sedar yang aku ni tak seberapa.. tak hebat dalam mengawal marah.. tak sabar.. suka merungut.. ego.. macam2.. rasa diri kerdil... masa tu aku rasa nasihat hok sahabat aku beri tuh macam hidayah dari Allah untuk aku... rasa sebak giler dalam hati.. tapi cuba dicover... hehe... mereka ni Nur Dalila dan Rashidah.. syukran sahabat~

pastu aku tengok status kawan aku yang lain, ye kata jangan jadi batu api... aku tak paham.. aku ke orang yang dia maksudkan? aku tak tahu r.. tapi aku tak tahu kenapa aku rasa bersalah? memang aku ke? aku nak minta maaf aku malu... sedih r.. aku tak suka bila aku buat salah, kawan2 aku dop kabo apa kesalahan aku.. aku nak diorang kabo r.. aku tahu memang aku ni payoh sikit nak dengar kata, tapi bila lamaaa tu aku akan mikir r.. maknenye ambil masa r.. tapi aku yakin, aku sedar betow je... tlg r! kabo kesalahan aku!! aku jadi dop sedap hati....... 

kepada kawan2 aku yang pernah jadi kawan aku, aku minta maaf sangat.. ada kalanya aku ni memang menyakitkan hati... kadang aku ni lupa jasa baik kawan-kawan aku.. aku minta maaf.. minta maaf sangat.. walaupun aku tulis ni tidak kurangkan rasa beci dan marah kawan-kawan terhadap aku, tapi aku harap sangat yang dalam hati setiap kawan aku ada ruang sedikit untuk maafkan aku... maafkan aku~ aku tak nafikan aku sering lepas geram kepada kawan-kawan, tapi aku minta maaf... :'(.. maaf..

No comments:

Post a Comment