Thursday 18 July 2013

SEJARAH OR SYARIAH?? BOTH OF THEM??

salamun a'laik you all... hehe.. well, it's have been 9 days we're fasting... how fast the times flew... hmm... nanti pejam celik pejam celik dah 20 hari puasa.. pastu 30 hari puasa... and then raya... kejap aje... pastu aku tak pasti sama ada ramadhan tahun depan masih menjadi milik aku atau tak.. kerana kematian itulah yang paling dekat dengan aku... astargfirullah...  and yet, I'm still having fun.... :'(

ok, that's not what I am gonna to story to you.. errmm... how to start?? hmm.. ok, just now, I was scolded by my mother... urgh.. you know why? because I have planned to take History course for my degree... urghh... and out of nowhere, tiba-tiba aje dia marah... urghh once again... dahla aku tengah drive mase tu.. mate nak kene fokus kat depan.. telinga dah panas dengar leteran mak... hati pun dah tak sabar nak balik rumah... aku duk nampak batal and tilam aje.. haha..

hmm.. mok aku kata, kalau dia tahu aku nak make kos sejarah, tak payah aku masuk skolah sheikh malek.. masuk aje padang midin... hmm... and mok aku suruh amek kos agama... hmm.. actually, aku pun memang minat nak amek kos agama... syariah or bahasa arab... tapi masalahnye, aku macam berat sikit nak belajar ni sume... best balajar, tapi dengan ilmu tu aku kene didik masyarakat... aku rasa macam ada batu berat aje atas bahu aku bila aku blajar kos agama ni.... Allah.. amanah tu nak sampaikan ilmu... hmmm... klo aku amek kos sejarah, ringan la sikit... hmmm...

tapi aku memang berbelah bahagi pun antara syariah or sejarah ni... aku rase aku kene buat istikharah... hmm.. memang aku tak sure.. klau member2 aku semua macam dah konfem aje nak amek kos ape... nak jadi apa.. aku masih terawang-awang... aku tulis aje kat borang, nak jadi pensyarah... tapi entahla.... ad member aku tu nak amek kos sains politik... haddooh.. dia punya ambition tu memang perghh... terbaeekk... haha....

tapi aku harap aku pun dapat pilih kos yang memang sebati sehati dengan jiwa aku... haha.. mudah-mudahan... ok daaa...... nok gi maen game plop..wekeke...

No comments:

Post a Comment