Sunday 2 June 2013

~~HAPUS AIR MATA~~

bismillah~~malam ni tepat pukul 12.15 am..rse rjin skit nak menulis....hmm...hari ni dah masuk 16 hari arwah abah aku tinggalkan kami sekeluarga...satu je yang terungkap di bibir aku...nak buat mcm mane,Allah lebih sayangkan dia...

walapun rumah ni dah beransur ceria skit, tpi ketiadaan arwah memang terasa di setiap hati isi rumah ni...rinduu nak dengar lagu2 lama yang selalu terpasang di radio klasik....hanya arwah yang pasang....kitorang adik-bradik pun ikut dgar....sekarang dia dah tak de, kitorg pun dh kurang dgar..hanya sesekali,tu pun klo mak pasang....


lepas tu, aku dah tak dgr lagi program Jaws yang berbunyik2 kat kmpter abah....abah aku seorang yang cacat pglihatan, untuk mengendalikan alatan sprti kmpter, arwah kena la ade prgram ni..prgram ni macam kmpter boleh berckap la...ade suara..so bolehla arwah dgr dan memudahkan kerja arwah kat kmpter..almaklumlah arwah ini seorang cikgu sejarah...hmm...sblum ni aku anggap bunyi progrm ni mmbingitkan tlinga....tpi dah xde org guna kmpter tu mmg trase sunyi...rindu nk dgr arwah hndle kmpter tu....rindu~~wlpun bunyinye bising...

hmmm......kngn2 ni mmg mmbuatkan aku dan seisi klrge rindu dgn arwah...dah 16 hri, mok aku msih rindukan arwah...ye la...arwah la yg slalu hiburkan hati mok..mse arwah skit, mok la yg slalu jage arwah....xknal erti pnt dan lelah...hmm..tp wlpun mok slalu je tringt n kdg2 ngis, aku tak mampu nk hpuskn air mata tu...mybe aku tak mmpu lagi dan mybe aku takkan mmpu..wlpun nnti aku hdiahkn result yg baik dlm exam,mybe tu pun tak mampu nk hlgkn air mata mok...hmm..ak pham prsaan mok yg mmg rindu ngan arwah....hmm....

kerusi malas kgmran aboh mok smpn..mok tak mboh buang....baju2 arwah aboh pom mok simpan..tp ade yang disedeqahkan...spya pahala dapt mgalir kepada arwah..insyaAllah...bilik bace, ruang aboh tidur dan menelaah kitab2 pelajarnya mmg membuatkan kami skluarga rindu dgn arwah....pendek kata, setiap inci sudut rumah mmbuatkan kami teringtkan arwah...

bila dah tringtkan arwah, aku hnya mmpu berdoa yang terbaik untuk arwah di alam sana...al-fatihah juga turut mengiringi doaku untuk aboh....moge aboh bahgia di alam sana...bahagia disisi Rabb...dan insyaAllah, bhgia di syurga......wlpun aku tak mmpu nak hpuskan air mata mok, tpi aku trus mncuba...

#ABOH, KAKOK RINDU ABOH...... :'(

No comments:

Post a Comment